Kilka słów o zawodzie copywritera

Copywriting internetowy jest zajęciem, którym z roku na rok zajmuje się coraz więcej ludzi. Nie powinno to dziwić, w końcu popularność sieci www rośnie w zastraszającym tempie, zapotrzebowanie na teksty reklamowe wzrasta, bo każdy chce zainteresować potencjalnego odbiorcę tym, czym się zajmuje. Dla takich właśnie ludzi, którzy chcą przyciągać czytelnika, tworzą copywriterzy.

Copywriting w internecie – na czym polega?

Główną rolą tekstów pisanych przez copywriterów jest reklama, to trzeba określić już na samym początku. Jednak rodzajów tych tekstów jest tak wiele, że łatwo się pogubić. Teksty reklamowe, teksty na ulotki firmowe, opisy produktów, opisy katalogów, artykuły prasowe, artykuły eksperckie, teksty preclowe lub te przeznaczone na zaplecza – każdy z tych rodzajów tekstów copywriter powinien mieć w małym palcu.

Klientom coraz częściej zależy na tekstach wysokiej jakości. I nie ma się co dziwić – od tego zależy, czy zdołają one zainteresować odbiorców i wygenerować ruch na stronie www. Dlatego tak ważna w copywritingu internetowym jest unikalna treść oraz łatwość formułowania ciekawych wypowiedzi.

Czy copywriting internetowy to praca dla każdego?

Wielu osobom wydaje się, że copywriting w internecie to nadzwyczaj łatwy kawałek chleba. Tymczasem rzeczywistość bywa zupełnie inna. Praca na etacie to zazwyczaj osiem godzin wysiłku – i po tym czasie pracownik ma czas dla siebie. Copywriter nie ma co prawda dokładnie wyznaczonych godzin pracy, ale sam siebie musi zmotywować, by wywiązać się ze wszystkich przyjętych zobowiązań. Często w praktyce oznacza to siedzenie przed ekranem przez długie godziny i zarywanie nocek w poszukiwaniu inspiracji.

Nie każdy będzie dobrym copywriterem, do tego potrzebna jest łatwość formułowania wypowiedzi, bogaty zasób słownictwa czy też lekkość pisania. Osoby pozbawione tych przymiotów mogą uznać pracę copywritera za nudną i męczącą.

Copywriter często zmuszony jest pisać na tematy, o których nie ma większego pojęcia. W takich momentach często spędza długie godziny na uzupełnianiu swojej wiedzy, by dostarczyć klientowi merytoryczną i nieprzekłamaną treść. Taka konieczność doszkalania wpisana jest już w ramy zawody copywritera.

Nie ma co jednak ukrywać – copywriting internetowy ma też wiele zalet – człowiek nie jest ograniczony przez etat i może robić na co dzień to, co kocha najbardziej – po prostu pisać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *