Błędy podczas pisania CV

Treść CV powinna być dobrana pod stanowisko pracy, na które dany pracobiorca kandyduje. Jest ono niezwykle istotne, stanowi bowiem wizytówkę, która pozwala zachęcić pracodawcę do wyboru danego potencjalnego pracownika. Podczas tworzenia CV można popełnić kilka błędów, które mogą rzutować na ostateczną decyzję pracodawcy.

Nieprzejrzyste CV

Problemem wielu życiorysów zawodowych jest przerost formy nad treścią. Nieprzejrzyste CV zniechęca pracodawcę, bowiem wyszukiwanie kluczowych informacji staje się czasochłonne i męczące. Wskazuje również na niedostateczne przygotowanie ze strony kandydata na stanowisko pracy.

Można w prosty sposób zapobiec przerostowi formy w CV. Wszelkie informacje o dotychczasowych zawodach należy zawrzeć w formie myślników. Pozwoli to na stworzenie miłego dla oka zbioru doświadczenia zawodowego. Ponadto należy unikać obszernej treści pisanej, bowiem jej przeczytanie wiąże się z poświęceniem czasu, którego pracodawca zwyczajnie poświęcać nie chce.

Niekorzystna grafika

Schludność CV wiąże się ściśle z kolorystyką oraz rozmieszczeniem danych zawartych w dokumencie. Trzeba zwracać uwagę na to co wpisać w CV, ale też jak to wpisać. Życiorysy zawodowe, które wykorzystują wiele kolorów i ozdobników, stają się nieczytelne z uwagi na to, że męczą oko i nie pozwalają się skupić na konkretnym punkcie.

Budowa wizualna CV powinna opierać się na jednym konkretnym kolorze ozdobników w postaci pasów oddzielających informacje oraz schludnym ułożeniu wszelkich danych zawartych w dokumencie. W ten sposób CV wygląda estetycznie i minimalistycznie, a czytanie treści nie powoduje zmęczenia i nie wymaga dodatkowego skupienia.

Zły dobór atutów.

CV powinno być modyfikowane według potrzeb pracodawcy. Częstym błędem wykonywanym przez kandydatów jest wrzucanie dosłownie każdej aktywności życiowej do zawodowego życiorysu. Wprowadza to niepotrzebny chaos i zmusza pracodawcę do przewertowania informacji, których w ogóle nie potrzebuje. Istotne jest więc co wpisać w cv, by zaoszczędzić czasu osobom, które będą je analizowały.

Należy sprawdzić jakie umiejętności dodatkowe mogą okazać się atutem w przypadku potencjalnego miejsca pracy. Przykładowo, praca na stanowisku konsultanta z klientem może wymagać znajomości kilku języków. Warto wtedy zawrzeć informacje o poziomie znajomości jednego bądź kilku, może to bowiem pozytywnie wpłynąć na ostateczną decyzję pracodawcy. Jeżeli dodatkowo poprze się takie umiejętności dodatkowe odpowiednimi aktywnościami jak choćby udział w warsztatach językowych, może to wpłynąć wydatnie na ich wiarygodne postrzeganie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *