Prosty system CRM – co warto wiedzieć?

Każda firma, która chce uzyskać stabilną pozycję na rynku, musi wypracować systemowe podejście do zbierania i praktycznego wykorzystania wszystkich informacji na temat klientów. Jednym z najpopularniejszych sposobów jest korzystanie z gotowych systemów CRM, które są doskonałym sposobem na zarządzanie relacją między firmą a klientem. Co warto wiedzieć na ten temat? Odpowiadamy!

System CRM

Najprościej rzecz ujmując, profesjonalne systemy CRM to oprogramowanie, które pozwala na łatwe kompletowanie oraz efektywne zarządzanie wszystkimi informacjami na temat klienta. W ramach systemu mogą być zbierane dane dotyczące zarówno aktualnych, jak i potencjalnych klientów. Dostęp do nich pozwala na zwiększenie efektywności działu marketingu, działu sprzedaży oraz zespołu zajmującego się obsługą klientów.

Tak więc, dzięki oprogramowaniu mogą być gromadzone wszystkie przydatne z punktu widzenia firmy informacje na temat klienta. Najczęściej są to takie dane jak imię i nazwisko, mail, numer telefonu, czy też zajmowane stanowisko. Dodatkowo w systemie składane są wszystkie interakcje pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem. Oznacza to, że prosty system CRM daje swobodny dostęp do wymienionych maili i przeprowadzonych rozmów telefonicznych.

System CRM w praktyce

Tak, jak zostało wspomniane prosty system crm to doskonały sposób na poprawę efektywności działań zespołu marketingowego, handlowego oraz działu obsługi klienta. W przypadku działu handlowego system CRM pozwala na pełną automatyzację wielu kluczowych obszarów pracy. Mowa m.in. o wprowadzaniu danych, czy też o raportowaniu aktywności. Dodatkowo prosty program pozwala menedżerom na ciągłą kontrolę postępów w sprzedaży.

W przypadku zespołu marketingowego podstawową korzyścią z systemu CRM jest korzystanie z danych pozwalających na tworzenie lepszych kampanii marketingowych. Zebrane dane pozwalają także na stworzenie tzw. profilu idealnego klienta. Nie można również zapominać, że ze względu na rejestrację interakcji zachodzących pomiędzy klientem a firmą dział obsługi klienta może zapewnić najlepszą możliwą opiekę.

Darmowy system na próbę

Nawet prosty systemy CRM to wielofunkcyjne oprogramowanie, które każdorazowo powinno być dostosowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Z tej prostej przyczyny nawet niewielka firma, która chciałaby skorzystać z systemu, w pierwszej kolejności powinna sprawdzić jego wersję darmową.

Tylko w takiej sytuacji można mieć pewność, że nie zostanie wykupiony dostęp do niepraktycznego systemu. Szczęśliwie wielu dostawców oprogramowania pozwala klientom na skorzystanie z darmowej wersji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *