Przycisk Call To Action czyli popularne CTA, uczestniczy w procesie konwersji na stronie internetowej. Mówiąc ściślej, pomaga w spieniężaniu ruchu jaki się na niej odbywa. Kiedy mówimy o CTA button musimy pamiętać o tym, że niezwykle istotną kwestią, która wpływa na ich prawidłowe działanie jest znajdujący się na nich tekst, ich kolor, rozmiar, a także kształt.
Jak stworzyć efektywny CTA button?
Aby przycisk Call To Action skutecznie spełniał swoją rolę, czyli nakłaniał odbiorców do konwersji, która zakończy się powodzeniem, a nie odejściem do konkurencji powinny być spełnione podstawowe zasady.
Przede wszystkim zacznijmy od tego, że przycisk CTA powinien rozmiarem pasować wizualnie do naszej strony. Ważnym jest, aby nie był on zarówno zbyt mały, jak i przesadnie duży. Niewielkich rozmiarów CTA button, może pozostać niezauważony przez odbiorcę, natomiast zbyt duży powodować, że klient poczuje presję z naszej strony w związku z czym opuści witrynę.
Kolejną niezwykle istotną kwestią, jest umiejscowienie przycisku CTA. Co do zasady powinien być on widoczny na pierwszy rzut oka i nie wymagać od klienta przewertowania całej strony, aby możliwe było dokonanie zakupu. Sugeruje się, aby przycisk znajdował się zaraz pod zdjęciem produktu, który sprzedajemy lub opisem świadczonych przez nas usług.
Czy kolor CTA button oraz zawarty na nim tekst mają jakieś znaczenie?
Jak najbardziej, obie kwestie są niezwykle ważne. Przede wszystkim zacznijmy od tego, że kolor przycisku pozwala na wyróżnienie go na naszej stronie. Jeżeli występuje on w takich samych kolorach jak wszystkie elementy w witrynie, to może pozostać niezauważony. W związku z powyższym, warto postawić na inny kolor przycisku jednak taki, który będzie dobrze dopasowany do całości. Ważnym jest również, aby CTA button nie posiadał zbyt „krzykliwych” kolorów. Na przykład żółty przycisk z czerwonym napisem zbyt agresywnie komunikuje o możliwości zakupu danego produktu, w związku z czym może niestety przynieść to odwrotny skutek.
Jak stworzyć skuteczne call to action? | Marketing dla Ludzi
Kolejną istotną kwestią jest napis na przycisku. Warto w tym temacie wykazać się kreatywnością i wymyślić taki tekst, który wywoła w odbiorcy pozytywne emocje. Pamiętajmy jednak, aby zbyt nie przesadzać z pomysłami, bo niektóre mogą zwyczajnie nie pasować do tematyki oferowanych przez nas usług. Czasami może okazać się, że standardowy tekst będzie skuteczniejszy od tego kreatywnego, dlatego przemyślmy to dokładnie.