Nie ma większego zmartwienia dla właściciela strony internetowej niż pozycja na listach wyszukiwania ważniejszych wyszukiwarek i szybkość pobierania plików ze źródła strony. Do pełni szczęścia zatem brakowało już tylko właściwego narzędzia. Potentat branży wyszukiwania wypuścił na rynek narzędzie, którym można zbadać podstawowe parametry ładowania strony.
Na fali działań optymalizacyjnych
W celu dostosowania serwisów do oczekiwań przeglądarek, które stoją na straży interesów użytkowników, dzięki narzędziu pagespeed można sprawdzić i zrewidować poglądy na wiele aspektów strony www. Narzędzie powstał i zostało ulepszone dzięki statystykom generowanym przez największą wyszukiwarkę wyników sieciowych. Dzięki zasobom bazy można odfiltrować dane odpowiadające za pełne spektrum emocji użytkowników towarzyszących internautom podczas przeglądania stron w sieci.
Page speed test zyskuje na znaczeniu, tym bardziej że pozwala zdiagnozować proces wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Co w świetle polityki Google, promującej strony przystosowane do obsługi przez smartfony, jest niezwykle ważne.
Praca nad optymalizacją zasobów serwisu jest ciągłym zmaganiem się z dylematami i uleganie kompromisom. Kompromisom, które wymagają poświęceń raz na rzecz UX innym razem w celu zwiększenia wydajności. Nawet duże i dobrze zarządzane serwisy informacyjne nie mogą przeskoczyć presji obciążenia treści dużą ilością materiału wizualnych w postaci fotografii, co rodzi problemy związane z ładowaniem strony.
Najmocniejszy punkt page speed
Wciąż najmocniejszym punktem narzędzia pagespeed jest urealniona ocena szybkości udostępniania zasobów serwisów. Zmiany w funkcjonalności są wynikiem zastosowania opracowań zebranych przez Chrome User Experience Report. Doświadczenia internautów okazały się bezcenne w procesie oceny subiektywnych odczuć.
Łyżka dziegciu w beczce miodu
Niestety jest przysłowiowe „ALE”. Narzędzie jest skuteczne i szybkie w działaniu, bo nawet dla opasłych serwisów opracowanie wyników zajmuje mu niewiele czasu. Niestety, chcąc otrzymać pełne wyniki page speed test, trzeba wystarczającej do tego ilości statystyk.
Co to oznacza w praktyce?
Tylko serwisy o odpowiednio dużej popularności (czytaj: ilości wejść) dostaną w informacji zwrotnej pełny raport zawierający statystyki FCP i DCL.