Współczynnik odrzuceń – jaki powinien być?

Korzystanie ze strony internetowej Twojej firmy tylko na pozór wydaje się proste. Im więcej wejść klientów – tym lepiej dla Ciebie – myślisz. A jednak. Nie zawsze wejścia przekładają się na sprzedaż lub czytanie.

Współczynnik odrzuceń google

To miernik, który pozwala stwierdzić, jaki odsetek odwiedzających Twoją stronę główną, pierwszą lub landing page, jak z angielska nazywają je marketerzy internetowi, przechodzi następnie do myszkowania po zakładkach, a jaki ucieka od razu po pierwszym rzucie oka na stronę. Skoro wiesz już, czym jest współczynnik odrzuceń jaki powinien być – jest naturalnie pojawiającym się pytaniem.

Sprzedaż internetowa „na pniu”

Jeżeli Twoi klienci od razu, z poziomu głównej strony mogą dokonać zakupu produktu, i rzeczywiście robią to na poziomie, który Cię satysfakcjonuje i dostarcza Ci wystarczających środków do życia, to współczynnik odrzuceń google analytics (ang. bounce rate) nie musi Ci spędzać snu z powiek. Problem powstaje wtedy, gdy produktów jest wiele, są posegregowane w zakładkach, a klientela wychodzi ze strony bez ich przejrzenia i zakupu – czyli, jednym słowem – „odrzuca” Twoją stronę, a razem z nią ofertę kupna tego, co produkujesz.

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

Zainteresowanie współczynnikiem odrzuceń jest wskazane, jeśli zależy Ci na tym, by internauci przeglądali wszystkie podstrony Twojej www, absorbując przy tym na przykład jak najwięcej treści reklamowych. Dlatego sprawdź, która z podstron najczęściej powoduje „ucieczkę”. Co na niej jest? Za mało informacji? Dużo, ale napisane w mało zrozumiałym stylu? Może cała strona ładuje się zbyt wolno – dłużej niż 3-4 sekundy albo po wejściu na nią w smartfonie użytkownik widzi nieczytelny chaos? Gdy zadbasz o to, współczynnik odrzuceń google może poprawić się na Twoją korzyść.

Współczynnik odrzuceń jaki powinien być na Twojej www?

Specjaliści mówią o ok. 1/3 ogółu wejść na stronę. W tej puli mieszczą się osoby, które weszły na nią przypadkiem (ludzie z nudów googlają różne rzeczy) i te, które sprawdziły coś na szybko, nie zamierzając spędzić pół lub całej godziny na czytaniu Twoich treści. Jeżeli natomiast bounce rate jest większy od podanej wartości, warto poświęcić nieco czasu, aby znaleźć przyczynę i jej przeciwdziałać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *