Współcześni marketingowcy mają spory orzech do zgryzienia. Tak naprawdę wszystkim odbiorcom przejadły się już reklamy w klasycznym stylu. Publikacje reklamowe w prasie mają teraz słaby odbiór, ponieważ coraz mniej osób czyta czasopisma i gazety. Klasyczne reklamy w telewizji wbrew pozorom również nie mają już takiej siły rażenia, jak coś zupełnie nowego, czym jest content marketing Google. Warto dowiedzieć się więcej na ten temat.
Content marketing co to jest?
Wielu współczesnych ludzi ma tak zwane uczulenie na reklamę. Kojarzy im się ona z nachalnym namawianiem do kupienia czegoś, co w ogóle nie jest potrzebne. Gdy pojawiają się spoty reklamowe w telewizji, najczęściej od razu przełączają kanał. Podobne reakcje pojawiają się wtedy, gdy reklamy są wyświetlane na przykład w trakcie oglądania filmów w internecie. Dlatego trzeba było wymyślić coś na miarę naszych czasów. W ten sposób powstał content marketing google. Na czym to polega? To reklamy szyte na miarę, tworzone dla marek, aby promować ich produkty lub usługi. W tym przypadku kreuje się kampanie, w które zaangażowane są na przykład osoby znane z internetu. To tak zwani twórcy internetowi lub influencerzy. To ostatnie słowo to klucz, aby lepiej zrozumieć, czym jest content marketing.
Nowoczesny marketing w sieci
Jeśli ktoś zadaje sobie pytanie – content marketing co to jest? Powinien odwiedzić jakieś popularne blogi lub konta na Instagramie, które właśnie teraz przeżywają swoje pięć minut. To właśnie dzięki temu można w najszybszy sposób zrozumieć, czym jest content marketing. Osoby znane ze swoich działań w sieci tworzą treści, takie jak na przykład wpisy na blogach, zdjęcia na Instagramie, instastories, filmy na YouTube, które mają na celu promowanie produktów lub usług. Opowiadają o nich ze swojej własnej perspektywy. Bardzo często pokazują, jak na co dzień korzystają z takich rzeczy. Siłą tego marketingu jest z jednej strony bardzo dobry content (treści, które twórca przygotowuje), z drugiej strony zaś zaufanie, jakim darzą twórcę odbiorcy. Te dwa czynniki sprawiają, że taka forma reklamy to bardzo często coś interesującego, co przyciąga uwagę odbiorców. Dobrze zaprojektowana strategia content marketingu ma naprawdę ogromne przełożenie na wzrost sprzedaży i rozpoznawalność marki.