Łączenie przedsiębiorstw ma na celu ich rozwój. Można ten rozwój postrzegać jako wzrost przychodów firmy, większą ilość produktów na rynku, lepszą jakość produktów, coraz szersze grono klientów. Zanim jednak przedsiębiorcy biorący udział w przekształceniu ogłoszą sukces muszą przejść przez trudny i długi proces przekształcenia firm. Kancelaria Prawna Derek/Flak https://derekflak.pl/fuzje-i-przejecia-ma/ zapewnia opieką prawną i doradztwo na każdym etapie fuzji.
Fuzje, przekształcenia, restrukturyzacje
Wszystkie zmiany przekształceniowe w przedsiębiorstwach wymagają ostrożnego działania opartego na obowiązujących przepisach prawa. Błędy prawne mogą w przyszłości skutkować unieważnieniem fuzji, co na pewno byłoby kosztowne, organizacyjnie trudne i bardzo niekorzystne dla umawiających się stron.
Znajomość prawa gospodarczego jest domeną elity prawników. Wśród kancelarii polecanych przez zadowolonych klientów znajduje się katowicka kancelaria Derek/Flak, która zajmuje się kompleksową obsługą prawną sektora przedsiębiorstw. Dokładne informacje o firmie i jej produktach można znaleźć na stronie https://derekflak.pl/fuzje-i-przejecia-ma/.
Jak przygotować fuzję?
Informacje o przekształceniu przedsiębiorstw zawarte są w Kodeksie spółek handlowych. Każda fuzja powinna być zaplanowana. Taki plan łączenia przedsiębiorstw powinien zawierać co najmniej:
• Nazwy, siedzibę i dane adresowe firm wchodzących w fuzję;
• Rodzaj fuzji, czyli sposób łączenia;
• Określenie stosunku wymiany udziałów i akcji oraz zasady przyznania udziałów lub akcji w firmie przejmującej albo nowo tworzonej;
• Dokumentację księgową przedstawiającą stan finansowy w momencie łączenia;
• Projekty uchwał rad nadzorczych zawierające zgodę na przeprowadzenie fuzji.
Opracowanie dokumentacji na tym etapie wymaga dużego doświadczenia i znakomitej orientacji w świecie przepisów prawa. Zaangażowanie dobrych i skutecznych prawników to sposób na szybkie i bezproblemowe przeprowadzenie restrukturyzacji.
Współpracując z https://derekflak.pl/fuzje-i-przejecia-ma/ nie musimy samodzielnie przygotowywać trudnych umów czy prowadzić pochłaniających dużo czasu negocjacji, a możemy skupić się na problemach związanych z produkcją i sprzedażą oraz zarządzaniem zasobami firmy.