Prowadzenie działalności gospodarczej nie jest łatwe. Podstawą funkcjonowania oraz rozwoju firm jest dobra reklama. Banery reklamowe, prasa, widoczny szyld – czy to wystarczy? A co z reklamą w social mediach?
Reklama – co zrobić, by była skuteczna?
Ostatnie miesiąc bardzo wyraźnie pokazały, że nie tylko nasze życie prywatne przeniosło się do internetu, ale również prowadzenie działalności wiąże się bardzo ściśle z istnieniem w internecie. Social media już od pewnego czasu z miejsca, które zrzeszało osoby prywatne przeistacza się w idealne miejsce do kontaktu firmy z klientem.
Zaletą portali społecznościowych jest ich ogromny zasięg. Dzięki aktywnemu działaniu w mediach społecznościowych przedsiębiorca ma szansę na zbudowanie marki, kontakt ze stałymi klientami oraz nawiązanie nowych relacji.
Social media to miejsce, gdzie dużo łatwiej jest znaleźć użytkowników, do których można skierować swoją ofertę. Profile społecznościowe posłużą do przekierowania potencjalnych klientów na stronę firmową, bloga, czy podstrony produktowe. Jednak marketing w social mediach nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać.
Najważniejsza jest strategia
Social media to miejsce, które niesie ogromne możliwości, ale jest to związane z ogromem pracy, która bardzo szybko uświadamiają sobie przedsiębiorcy, którzy samodzielnie podjęli się prowadzenia firmowego bloga.
Reklama musi być przede wszystkim przemyślana oraz prowadzona systematycznie. Klient musi czuć, że jest dla firmy ważny. Na zadane pytania musi uzyskiwać odpowiedzi, na komentarze – informację zwrotną. Wymaga to dużo czasu i zaangażowania.
Social media agencja jest propozycją dla klientów, którzy nie czują się na siłach samodzielnie prowadzić kampanii reklamowej. Dzięki współpracy z agencją reklamową przedsiębiorca zyska konkretny plan działania, który przyniesie wymierny efekt w postaci zwiększonego ruchu na stronie.
Przed przedsiębiorcą, który rozpoczyna reklamę w social mediach stoi wiele wyzwań. Wybór odpowiedniego portalu społecznościowego, zbudowanie strategii reklamowej, a wreszcie systematyczna praca nad wprowadzeniem planu w życie. Social media agencja, która zostanie odpowiednio wybrana, jest w stanie wykonać ta pracę za przedsiębiorcę, dzięki czemu zyska on czas, a przede wszystkim nowych klientów.