PPC, czyli Pay Per Click są to zarówno kampanie banerowe, jak i płatnych linków, które są wyświetlane na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na ustalone frazy. Kampanie ppc przede wszystkim ze względu na bardzo dużą elastyczność oraz korzystny model jeżeli chodzi o rozliczanie należy do najczęściej wybieranych form promocji witryn internetowych. Seo ppc są świetnym rozwiązaniem, ponieważ zleceniodawca dokona zapłaty dopiero wtedy, gdy dany użytkownik kliknie w link sponsorowany.
Gdzie dokładnie znajdują się reklamy ppc?
Warto zdawać sobie sprawę, że do początku 2016 roku wszystkie linki sponsorowane AdWords można było zobaczyć po prawej stronie wyszukiwań. Pojawiały się one bowiem w postaci boksów sponsorowanych. Znajdowały się oczywiście również nad wynikami organicznymi.
Struktura pozwalała na pojawienie się do jedenastu reklam, w tym trzy z nich stanowiły komunikaty marketingowe znajdujące się nad organicznymi wynikami. Obecnie po zmianach Google wszystkie działania promocyjne są emitowane tylko i wyłącznie nad organicznymi wynikami.
Jakie są zalety seo ppc?
Nie wszyscy mają świadomość, jakie korzyści dają kampanie ppc. Najczęściej wymienianym atutem przez zadowolonych klientów są oczywiście bardzo szybkie rezultaty. Oczywiście koniecznie będzie nie tylko odpowiednie przygotowanie, ale również opracowanie w kwestii właściwych słów kluczowych. Reklama spowoduje bowiem, że większa liczba osób będzie zainteresowana, ale również przejdzie na daną stronę internetową.
Kolejną zaletą omawianego rozwiązania jest oczywiście płatność za efekt. Zleceniodawca nie płaci bowiem za wyświetlenie reklamy tylko za kliknięcie w nią przez danego użytkownika. Kampanie seo ppc pozwalają także na bardzo precyzyjne określenie grupy docelowej przez wykorzystanie do tego celu fraz, które będą idealnie odpowiadały na potrzeby internautów. W analizie słów można bez żadnego problemu wspomóc się narzędziem SEMSTORM.
Seo ppc jest świetnym rozwiązaniem dla klienta, ponieważ pozwala na mierzenie efektów praktycznie od razu po uruchomieniu kampanii. Ponadto w dowolnie wybranym momencie możliwe jest modelowanie fraz kluczowych, a także modyfikowanie wysokość cen za kliknięcie. Omawiana forma reklamy jest zatem bardzo elastyczna. Zleceniodawca podczas tej kampanii wyda dokładnie taką kwotę, jaka zostanie określona na etapie planowania.