Ulotki, banery czy ramka w magazynie – te tradycyjne formy reklamy odchodzą już do lamusa. Dziś najlepszym sposobem promocji jest przeniesienie jej do internetu, z uwzględnieniem właściwego adresata kierowanych treści.
Nowe zastępuje stare
Świat mknie do przodu i należy uwzględniać zachodzące w nim zmiany. Skoro współcześnie większość rzeczy ludzie wykonują przez internet – zamawiają zakupy spożywcze do domu, prowadzą przez komunikatory konferencje naukowe czy załatwiają sprawy urzędowe, to słusznym wydaje się założenie, że aby dotrzeć do odpowiedniego odbiorcy z reklamą, należy uwzględnić wirtualną rzeczywistość.
Facebook jako okno na świat
Media społecznościowe jednoczą ludzi na całej Ziemi, pozwalają dotrzeć do każdego w każdej chwili. Trzeba wiedzieć jak obracać się w tej rzeczywistości, by kampanie na facebooku dla twojej firmy były jak najbardziej skuteczne. Dużym ułatwieniem jest dostępność narzędzi analitycznych i korzystanie z segmentacji klientów, które razem używane znacznie zwiększą szansę, by twoja kampania facebooka odnosiła największy skutek.
Ściśle dopasowana reklama
Jeśli prowadzisz własną restaurację i organizujesz w niej różne wydarzenia okolicznościowe jak śluby czy spotkania biznesowe możesz chcieć dotrzeć do różnych grup społecznych. Kampania na facebooku pozwala na sprecyzowanie komu twoja reklama miałaby się wyświetlać. Mogą to być osoby lubiące konkretne strony, wyświetlające np. witryny z sukniami ślubnymi bądź garniturami; mające określony wiek czy przebywające w okolicy twojej siedziby. Możesz całkiem dokładnie typować docelowych klientów i sprawdzać na bieżąco jak twoje kampanie na facebooku przekładają się na rozpoznawalność firmy i jej zyski. Narzędzia analityczne dostępne w różnych social mediach udostępniają liczne statystyki, dzięki którym śledzić możesz postępy kampanii na facebooku i modyfikować ją, gdy uznasz, że nie do końca spełnia ona swoje cele.
Poszerzanie horyzontów
Reklamy w mediach społecznościowych, pozwalają nie tylko na wybór adresatów twoich reklam, ale dzięki samym odbiorcom mają szanse trafić do jeszcze większej grupy potencjalnych zainteresowanych. Jeśli ktoś polubi twój fanpejdż lub zareaguje poprzez pozostawienie na nim komentarza, strona ma większą szansę wyświetlić się jego znajomym, a to oznacza, że łatwiej może być ci pozyskać następnych klientów. Dzięki potencjałowi, jaki za sobą niesie kampania facebook może być doskonałym sposobem, aby twoja firma zyskała jeszcze więcej.