Jak zdobyć idealną pracę

Aktualnie dużo się mówi o tym, że rynek pracy jest rynkiem pracownika. Firmy się rozwijają i poszukują coraz więcej osób chętnych do współpracy. W praktyce oznacza to, że osoby poszukujące pracy mogą wybierać z dużo większej puli dostępnych ogłoszeń oraz stawiać wyższe wymagania, nie tylko finansowe, ale dotyczące również benefitów czy premii.

Od czego zacząć poszukiwania pracy?

Decyzja o zmianie pracy może być spontaniczna lub bardzo mocno przemyślana. Nie zależnie jednak od tego, na początku warto się zastanowić, jakiej konkretnie pracy dana osoba poszukuje.

Chodzi przede wszystkim o wybór stanowiska, zakresu obowiązków, branży lub nawet interesujących firm. Jest to istotnie w kolejnym etapie, czyli przygotowaniu odpowiedniego CV.

Jak napisać CV-pierwsze kroki?

Pisanie CV to wbrew pozorom dość czasochłonne zadanie, wymagające zastanowienia i analizy dotychczasowych doświadczeń. Przede wszystkim należy zebrać wszelkie dokumenty, które będą pomocne w tym procesie.
Głównie chodzi o świadectwa pracy, ukończenia szkoły czy kursów, wszelkiego rodzaju certyfikaty i dyplomy. Mając taką bazę, można przystąpić do selekcji informacji i dostosowania ich pod konkretne stanowisko.

O czym pamiętać?

W internecie można znaleźć wiele stron, z których można się dowiedzieć jak napisać cv, jakich błędów unikać, na co zwracają uwagę rekruterzy i czym przyciągnąć ich na dłużej.Mimo, to wiele osób nadal popełnia podstawowe błędy, co często dyskwalifikuje je już na etapie wstępnej selekcji CV przez rekrutera.

Ważne jest przede wszystkim dopasowanie treści CV do danego ogłoszenia. Wypisywanie całej swojej historii zawodowej, niezwiązanej zupełnie z danym stanowiskiem, jest błędem i może zniechęcić już na starcie.

CV powinno być zatem zwięzłe i konkretne. Zasadniczo w zależności od długości doświadczenia, nie powinno być dłuższe niż dwie czy trzy strony A4.

Jak napisać cv-wskazówki

Wiele osób popełnia błąd, tworząc kilkustronicowe dokumenty. Należy pamiętać, że osoba przeprowadzająca selekcję ma zaledwie kilka sekund na zapoznanie się z dokumentem. Dlatego tak ważna jest przejrzysta, zwięzła forma dokumentu.

Dodatkowo warto podkreślać w CV nie tylko swoje doświadczenia, ale również osiągnięcia czy dodatkowe aktywności. To jest szczególnie ważne dla osób, które nie mają jeszcze zbyt dużych osiągnięć w swojej karierze.

Jeśli pojawiają się wątpliwości, warto skorzystać z usług doradcy kariery, który poradzi jak napisać CV, aby było profesjonalne i zgodne ze standardami rekrutacyjnymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *