Należy mieć świadomość, że na decyzje zakupowe konsumentów wpływ ma bardzo duża liczba czynników. Większość osób kupuje wzrokiem. Opakowania mają zatem ogromne znaczenie. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że co-packing z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W najprostszym możliwym ujęciu obejmuje produkcję opakowań, kompleksowe przepakowywanie towarów, pakowanie.
Co dokładnie warto wiedzieć o co-packingu?
Należy pamiętać, że co-packing nie jest konfekcjonowaniem. Odnosi się do kompleksowych działań, które obejmują kilka istotnych etapów, jednym z nich jest wspomniane konfekcjonowanie. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w zdecydowanej większości przypadków jest to usługa oferowana przez firmy zewnętrzne. Jest skierowana do dystrybutorów produktów, a także producentów.
Warto wiedzieć, że w magazynach i centrach logistycznych bardzo istotne znaczenie ma Przepakowywanie produktów. Dostarczane są one przeważnie w pudełkach czy opakowaniach zbiorczych. Godny uwagi jest fakt, że część firm w ramach omawianej usługi co-packingu oferuje usługę projektowania etykiet i opakowań.
Outsourcing usług logistycznych i co-packing
Przedsiębiorstwo inwestując w co-packing, może przyczynić się do obniżenia kosztów. Firma nie będzie bowiem musiała wydawać pieniędzy na zakup specjalnych maszyn, narzędzi, a także magazynowanie towarów. Jak zostało już wspomniane wcześniej, rozwiązanie obejmuje przepakowywanie produktów z opakowań zbiorczych do jednostkowych.
Należy zaznaczyć, że firmy bardzo często decydują się także na wymianę zniszczonych opakowań czy etykietowanie. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zakres co-packingu jest tak szeroki, że nawet najbardziej wymagająca firma nie będzie miała problemu z profesjonalnym przygotowaniem produktów do wysyłki.
Dla jakich podmiotów przeznaczone są usługi co-packingu?
Warto wiedzieć, że z usług co-packingu przeważnie korzystają sklepy internetowe, które nie są zainteresowane inwestowaniem we własny dział pakowania.
Doskonale zdają sobie sprawę, że przepakowywanie towarów powinno zostać przeprowadzone przez profesjonalistów. Ponadto co-packing doskonale zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw przygotowujących okazjonalne produkty.