Reklama na kalendarzach – jak ją wykorzystać w nowoczesny sposób?

Żyjemy w czasach, w których kampanie marketingowe w dużej mierze przeniosły się do Internetu. Trudno zaprzeczyć, iż sieć stwarza współczesnym przedsiębiorstwom unikalne, niespotykane wcześniej warunki reklamowe. Nie znaczy to jednak, że tradycyjne formy reklamy, jak nadruki na długopisach czy kalendarzach firmowych, nie pozyskują obecnie żadnych klientów.

Kalendarze reklamowe – jaka grupa docelowa?

Akcje reklamowe to na ogół długotrwałe, dobrze przemyślane procesy, na początku których dokonuje się kilku kluczowych ustaleń. Jednym z ważniejszych jest z pewnością określenie grupy docelowej, do której kierujemy swój produkt. Kalendarze firmowe nie są w tej dziedzinie żadnym wyjątkiem. Można nawet powiedzieć, że target group wybieramy tutaj niejako dwutorowo. Oczywiście, końcowym celem reklamy będzie zaprezentowanie konsumentom sylwetki danej firmy oraz wachlarza usług czy towarów, które ma ona do zaoferowania.

Warto jednak także pomyśleć o samym terminarzu reklamowym jako o produkcie, który powinien trafić do określonej grupy odbiorców. Od jej precyzyjnego zdefiniowania zależeć będzie bowiem jego format, kolorystyka, inne elementy projektu graficznego, a nawet użyty papier. Inne kalendarze książkowe zostaną przyjęte z wdzięcznością przez uczestników seminarium szkoleniowego, inne z kolei będzie można dystrybuować w popularnej kawiarni w dużym mieście.

Kalendarze firmowe – modny gadżet na czasie

Jeżeli z uwagą rozplanujemy kampanię reklamową, której częścią lub osią stanie się wykorzystanie kalendarzy, możemy liczyć na rezultat przewyższający znacznie poniesione przez nas nakłady finansowe. Trendem, o którym warto przy tym pamiętać, jest coraz częściej obecna w mediach tematyka slow life, życiowego minimalizmu czy równowagi pomiędzy pracą a czasem wolnym. Świadczą o tym zarówno wydawnicze tytuły na listach bestsellerów czy artykuły w prasie, jak tematyka wielu poczytnych blogów czy klimaty inspirujących zdjęć na Instagramie.

Designerskie, praktyczne kalendarze książkowe stają się w tym kontekście czymś więcej, niż tylko klasyczną metodą na zapisywanie ważnych dat. Jego projekt może równie dobrze przyjąć formę organizera o wielu zastosowaniach, za pomocą którego użytkownicy będą mogli doskonalić sztukę świadomego życia. Tworząc kalendarze reklamowe tego rodzaju, nie zaszkodzi uwzględnić także kilku niekonwencjonalnych elementów, jak choćby miejsca na prowadzenie dziennika czy cytatów filozoficznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *